Skip to main content

FAQ

Een betrouwbare dienst van Bosman Banden Roermond

Veel gestelde vragen

Hoe lang duren de werkzaamheden gemiddeld?

Over het algemeen duren alle werkzaamheden tussen de 30 en 60 minuten. Voor specifieke werkzaamheden zou het wellicht handig zijn om te verwijzen naar de afsprakenplanner, zodra de tijden daarin zijn ingevuld.

Zijn de prijzen op de website inclusief BTW en wat is inbegrepen bij de bandenprijs?

De prijzen op de website zijn inclusief BTW. De prijzen voor banden omvatten montage, road-force balanceren, de verwijderingsbijdrage, het afvoeren van de oude band en BTW.

Kan ik tijdens de werkzaamheden in de wachtruimte blijven wachten?

Ja, u kunt tijdens de werkzaamheden in onze wachtruimte blijven wachten, waar koffie beschikbaar is. U heeft ook de mogelijkheid om uw auto af te geven en later op te halen. In de omgeving zijn ook wandelmogelijkheden, zodat u desgewenst even kunt ontspannen buiten.

Wat is TPMS?

Het Tire Pressure Monitoring System (TPMS) is een systeem dat waarschuwt als de bandenspanning te laag is.

Wat is de minimale profieldiepte en hoe kan ik deze meten?

Wettelijke minimale profieldiepte in Nederland is 1.6mm. Advies is om zomerbanden bij 3mm te vervangen en winter en vierseizoenenbanden bij 4mm (bij winterse omstandigheden).

Op welke manier kan ik betalen?

Betaling kan worden gedaan via pin of contant.

Afspraak annuleren/afzeggen

Bij voorkeur dient de afspraak minimaal 24 uur van tevoren te worden gemaakt.

Voldoen onze vierseizoenenbanden aan de Duitse wetgeving?

Ja, de banden zijn voorzien van de M+S-markering en de 3PMSF-certificering.

Kan ik rijden op 2 verschillende soorten banden?

Het is niet aan te bevelen om met vierseizoenenbanden op de vooras te rijden en zomerbanden op de achteras. Het is altijd het beste om vier dezelfde soorten banden te monteren.

Wat moet ik meenemen voor de werkzaamheden aan mijn auto?

Geen documenten nodig, maar graag het dopje van het eventueel aanwezige wielslot meebrengen. Als er speciale instructies of onderdelen nodig zijn, neemt het team hierover contact met u op.

Wat moet ik doen als ik na de werkzaamheden problemen ondervind?

Neem contact met ons op zodra u problemen ondervindt. Wij zorgen ervoor dat uw auto zo snel mogelijk wordt bekeken en opgelost.